A domain nem csak egy webhely címe az interneten. Az oldal neve, valamint a márka (cég) neve nagy jelentőséggel bír a promóció és a reklámozás szempontjából. A domain kiválasztásának szakaszában sokan szembesülnek problémákkal: a név nem megfelelő domain névhez – valaki már elvette, nem olvasható latinul, túl hosszú stb.
Hogyan találjunk ki egy domaint a webhelyhez, hogy meg kell-e dupláznia a hivatalos nevét, és vásárolhat-e készet – olvassa el cikkünket.
Mi legyen az ideális domain név?
Egyedülálló – ne okozzon asszociációkat más cégekkel, különösen jól ismert márkákkal. Cseréljen ki egy betűt a hirdetett névben, vagy adjon hozzá számokat – a fekete PR és a csalók módszereit.
Egyszerű – hasonlítsa össze, mi az, ami könnyebben gépelhető hiba nélkül az első alkalommal – hűtőszekrény vagy hűtőszekrény? Most képzelje el, hogy ezt a szót latinul kell beírni? Kerülje a nehéz szavakat, különösen, ha könnyen hibázhat.
Rövid – ebben az értelemben még a hűtőszekrény szó sem a legjobb megoldás. Minél rövidebb a domain, annál könnyebben megjegyezhető.
Tágas – a névnek tükröznie kell az ajánlat lényegét, érthetőnek kell lennie a legtöbb felhasználó számára, és nem kell negatív asszociációkat okoznia.
Olvasható – a legtöbb domain latin betűkkel van írva. Az orosz szavak sok fütyülő, sziszegő hangot tartalmaznak, amelyeket több betűvel kell jelölni. Például a „fényes labda” kifejezés latinul „blestyashchij-shar”-ként van írva. Egyetértek, nem a legjobb megoldás. Az „i, u, ch, ts, zh, sh, u” betűket tartalmazó szavak bonyolítják a domain nevet és hibákat okoznak.
Miből áll a domain név?
A domain név több részből áll, és jobbról balra olvasható:
Annak az országnak a megjelölése, ahol a vállalkozása található:
- Oroszország – .ru
- Ukrajna – .ua
- Kazahsztán – .kz
Ha van helyi vállalkozása, használhatja a névben a régió számát, vagy a város rövidített nevét:
- track-spb.ru
- ru
Lehetőség van az alanyok általánosan elfogadott megnevezésére tartományzónaként használni:
- Támogatás, karbantartás – .támogatás
- Bolt – .piac
- Hírek – .ma
- Technika – .technológia
- Oktatás – .edu
- Kormány, hatóságok – .gov
Például egy online kozmetikai bolt beauty.shop.
Az egyedi rész tulajdonképpen a cég, márka, termék, projekt neve.
Hogyan találjunk nevet az oldalnak?
Az első dolog, ami eszünkbe jut, és ez teljesen logikus, az az, hogy vegyük a cég nevét. Húsz évvel ezelőtt mindenki ezt tette. Ezért továbbra is megtalálható az Orion LLC, Start CJSC a domain nevek között. Mínusz a megközelítés – ezek a szavak nem jellemzik az Ön tevékenységének körét.
Később néhány pontosítás jelent meg a következő területeken: „Fémhenger alap”, „Fémszerkezetű üzem”, „Bútorüzlet”. A „Világ”, „Bolygó”, „Központ” szavakat tartalmazó kifejezések nagyon népszerűvé váltak: „Ajtók világa”, „Hegesztés bolygója”, „Kertészközpont”. Manapság ezeknek a domaineknek a többsége már foglalt vagy ki van vásárolva.
- Szeretné tudni a költségeket
- értékesítési oldal fejlesztése?
- Beszéljük meg a projekt részleteit
- Tudja meg a költségeket
Az elmúlt évek trendjei a humor, szójátékok, metaforák, asszociációk, szóalkotás, orosz és angol szavak kombinációja, pl.
- cleandom – egy takarító cég honlapja;
- tosamoe – habos italok online boltja;
- fittingburg – szerelvényműhely;
- potolkioren – feszített mennyezetek értékesítése és beépítése.
Ha nem szeretne saját maga kitalálni egy nevet, használhatja a domain kiválasztási szolgáltatásokat. Ez létrehoz egy domain nevet, vagy kész lehetőségeket kínál a témának megfelelően.
A domain fontos szerepet játszik webhelyének népszerűsítésében a keresési eredmények között és általában a márka népszerűsítésében. Legyen kreatív a webhely nevének kiválasztásakor, teszteljen több lehetőséget a célközönség különböző tagjain. Értik, amit mondanak? Milyen asszociációkat vált ki a szó vagy kifejezés? Könnyű megjegyezni?
A cég hivatalos neve teljesen „arctalan” lehet, ellentétben az oldal nevével – nem kell kevésbé hatékonyan működnie, mint bármely hirdetés.