Az orvosi témák a weboldalkészítés során különböző formátumokban jelennek meg. Gyógyszertári láncok és ortopédiai szalonok online üzletei, fogászati és esztétikai orvosi klinikák vállalati webhelyei, orvosok és közösségek fórumai a közösségi hálózatokban, mobilalkalmazások, személyes blogok és speciális online kiadványok – mindez az orvosi réshez tartozik.
Milyen feladatokat oldjon meg egy egészségügyi intézmény honlapja? Milyen irányba fejlődik a webfejlesztés ezen a területen a következő években? A trendekről és egyebekről cikkünkben olvashat.
Problémákról vagy „Nem voltál itt…”
Mindenki járt már az állami poliklinikán: telefonon hívta a recepciót, nem hívott, jött, sorban állt a recepción, várta, hogy megtalálják a kártyáját. Aztán kiderült, hogy a kártya elveszett valahol (emlékszel a betűs polcokra?). Az orvosi szolgáltatások területén a fő negatívum pontosan a papírmunkához és a megfelelő szakemberhez való eljutás képtelenségéhez kapcsolódik.
A 2000-es évek közepén Oroszországban tanfolyamot végeztek az egészségügy digitalizálásáról. A fő feladatok a papírhordozóktól való megszabadulás és a sorok csökkentése az egészségügyi intézményekben (orvosi és megelőző intézményekben):
- konvertálja a betegkártyákat elektronikus formátumba;
- egységes adatbázis (esettörténetek, írott előírások) bevezetése, egyértelmű keresési algoritmussal;
- online foglalás 24/7;
- elérhetővé tenni a távorvoslást (videokonzultáció, távolról).
- február 1-jén hatályba lépett az Orosz Föderáció Egészségügyi Minisztériumának rendelete, amely szerint a poliklinikáknak jogukban áll megtagadni a papír alapú egészségügyi dokumentációt, és az elektronikus dokumentumkezelést választani.Számos régióban tesztüzemmódban indítottak projektet a páciens elektronikus kórlapjára vonatkozóan, amely egy állami intézmény honlapján keresztül érhető el (Moszkvában például ehhez regisztrálnia kell a portálon a polgármester Mos.ru).
Az össz-oroszországi közszolgáltatási portálon és a regionális egészségügyi minisztériumok webhelyein keresztül lehetőség nyílt arra, hogy önállóan jelentkezzenek terapeutára és szűk szakemberekre. Bár vannak hibái ennek a rendszernek: az idősebb generáció számára nehéz lehet a felület megértése, nem mindenki fér hozzá az internethez. Néha hibák lépnek fel a webhelyen a nagyszámú felhasználó miatt. A platformok azonban folyamatosan fejlődnek, és a jövőben ezek lesznek a betegek és az orvosok közötti fő kommunikációs csatorna.
Az állami orvoslás lassan, de biztosan halad az online információszolgáltatás felé. Mi a helyzet a magánklinikákkal?
A trendekről
A fizetős orvosi központok, fogorvosok és kozmetikusok telephelyei sem maradnak le, sőt sok tekintetben felülmúlják a közszférát. Ez mindenekelőtt a felhasználói műveletekre adott válasz sebességére vonatkozik, például az adminisztrátor felhívására egy kitöltött űrlapra a webhelyen (visszahívás, időpont egyeztetés).
A magán egészségügyi intézmények nagy figyelmet fordítanak webes forrásaik megjelenésére és működésére. A verseny túl nagy ahhoz, hogy egy webhely elavult legyen, lassan töltsön be, vagy a SERP-k 135. oldalán legyen.
Összegezve
A Medicine továbbra is aktív vásárlója a webfejlesztésnek. Az orvosi weboldalak fejlesztésének fő irányai az elkövetkező években:
- az elektronikus dokumentumkezelő rendszer fejlesztése;
- több interaktív és kommunikációs elem;
- a videokonzultációk minőségének és mennyiségének növelése.
Az orvosi web-források multifunkcionálisabbá válnak: megkönnyítik a személyes adatokkal való munkát, a különböző országok szakemberei konzultációinak platformjává válnak.