Vállalatnak kell lennem ahhoz, hogy céges webhelyem legyen?

Amikor a „vállalati weboldal” kifejezést halljuk, elképzelünk egy oldalt az interneten, amely valamilyen holdingtársaságnak vagy autógyártónak van szentelve. A közép- és kisvállalkozások azonban egyre gyakrabban fordulnak hasonló feladattal rendelkező fejlesztőkhöz. Mit értünk ezen a formátumon, és miben különbözik a többi webhelytípustól — cikkünket ezeknek a kérdéseknek szenteljük.

Meghatározás

Kétféle megközelítés létezik a „vállalati” szó megértésére:

  1.   Ha ez alatt azt értjük, hogy «egy vállalathoz kapcsolódik, annak tulajdonában van» — akkor ez bármely cég vagy állami szerv weboldala. Ebből a szempontból akár egy bútorgyártó webáruháza is cégesnek tekinthető, annak ellenére, hogy a legtöbbet árukatalógus foglalja el.
  2.   Ha ezt úgy értjük, hogy „egy vállalat jellemzése”, akkor ez egy olyan weboldal, amelyen a szervezet felépítéséről, jogi formájáról, gazdálkodásáról, alkalmazottairól, elérhetőségeiről van információ. Ezt a formátumot leggyakrabban a gyárak, a mezőgazdasági szektor, az ügyvédi irodák, az építőipari cégek, a kiskereskedelmi láncok és a logisztikai cégek választják.

A szervezet mérete azonban nem a meghatározó. Még az óvoda telephelye is vállalatinak tekinthető — elvégre itt minden jel megtalálható: elérhetőségek, bizonyítványok, szervezeti felépítés, vezetők teljes neve, alkalmazottak fényképei, munkát szabályozó dokumentumok.

Munkánk során ragaszkodunk a második szemponthoz, így három lehetőség közül ajánljuk az ügyfelet: vagy landing page, vagy webáruház, vagy céges weboldal.

Funkciók

Az oldal egy virtuális iroda, amely éjjel-nappal működik.A következő feladatok megoldása szükséges:

  •   A tudatosság növelése — a közönség vonzásához az internetes kontextuális hirdetések segítségével céloldalra van szüksége.
  •   Az ügyfelek tájékoztatása — az állami szerveknek, az oktatási és egészségügyi intézményeknek internetes platformokkal kell rendelkezniük a lakosság tájékoztatására, információs szolgáltatások nyújtására.

Visszajelzés — felhatalmazás, visszajelzési űrlapok kitöltése, jelentkezések — mindez segíti az ügyfélkör bővítését.

A világméretű hálózatban való képviselet jelenti az első kapcsolatfelvételi pontot a vállalat potenciális ügyfeleivel. A további együttműködés sikere attól függ, milyen benyomást kelt a cég weboldala.

Szerkezet és kialakítás

Minden vállalkozó arra törekszik, hogy kitűnjön a versenytársak közül, de mindenben kell lennie mértéknek. Vannak információblokkok, amelyeket a látogató egy weboldal meghatározott helyein látni szeretne. Például a felső menü általában a következőket tartalmazza:

  1.   «A cégről» — történelem, szervezeti felépítés, partnerek, fotók, videók.
  2.   «Katalógus, szolgáltatások» — termékleírások, árlisták.
  3.   «Személyes fiók» — alrendszer a jogosult ügyfelek számára.
  4.   «Hírek» — ipar, cégek, termék szempontjából innovatív.
  5.   „Eredmények, értékelések” – oklevelek, köszönőlevelek, kitüntetések, oklevelek.
  6.   «Kapcsolatok» — irodák címei, e-mailek, közösségi hálózatok, azonnali üzenetküldők, chat-botok, visszahívás.
  7.   «Keresés» — szavakkal vagy szűrők formájában.
  8.   «Fórum, blog» — további kapcsolatok a célközönséggel.

Ez a szerkezet a legtöbb felhasználó számára intuitív.

  A szükséges információk könnyebb megtalálása érdekében a legjobb, ha ragaszkodunk a hagyományos blokk-elrendezési megközelítéshez.

A tervezésnek a lehető legnagyobb mértékben meg kell felelnie a vállalat tevékenységének. Egyetértek, nevetségesen fog kinézni egy gyermektáncstúdió helye, amelyet sötét, szigorú színekben, díszes betűtípusokkal és tanári fotókon matricákkal készítettek. De ha ez egy balettiskola, amelynek végzettjei az ország vezető színházaiban lépnek fel, akkor az ilyen grafikai megoldások nagyon megfelelőek.

Különbségek a többi formától

A szervezet hivatalos weboldala egy olyan platform, amelyet a felhasználók látnak. A portál az az információ, amely csak az alkalmazottak számára elérhető, és a látogatók számára nem látható:

  1.   Utasítások, utasítások, szabályzatok.Online tanfolyamok továbbképzésekhez.
  2.   Könyvtár.
  3.   Fotóriportok.
  4.   osztály minősítések.

A promóció, a landing, az online áruház inkább egy termék vagy szolgáltatás reklámozására összpontosít. Vállalati weboldalt készítenek egy márka fejlesztésére.

A névjegykártya statikus, funkcionalitása korlátozott. A vállalati webes erőforrás többfunkciós:

  1.   Operatív tájékoztatás (rendszeresen frissülő hírblokk).
  2.   Terjedelmes dokumentáció elhelyezése (pályázati nyomtatványok, szerződések, árlisták, magyarázó dokumentációk, prezentációk).
  3.   Működő funkcionalitás (számológép).
  4.   Harmadik féltől származó erőforrások (elektronikus pénztárcák, szállítási szolgáltatások).

A vevő által követett céloktól függően típusok kombinációi is lehetségesek.

Mennyire hasznos egy céges blog?

A cikkek, fórumok, hírek a közönséggel való interakció további formája. Több okból is hasznos:

  1.   Kép — cikkek, kérdésekre adott válaszai, részletes megjegyzései szakértőként jellemzik Önt.
  2.   Promóció – a szövegek növelik a szemantikai magot, ami pozitív hatással van a keresési eredmények rangsorolására.
  3.   Erőforrások mentése — a blogon már megtalálható információkra nincs szükség a vezetőitől. Egy nyelvet fogsz beszélni az ügyféllel, jobban megérted egymást.

Itt beszélhet a termékéről, azokról a rendezvényekről, amelyeken a cég részt vesz: kiállítások, versenyek, jótékonysági, üzleti fórumok.

  A blog felmelegíti az érdeklődést potenciális vásárlói iránt, növeli az Ön, mint szakember hitelességét.

Egy vállalati oldal formátuma bármi lehet, de a vállalatról, küldetéséről, filozófiájáról, eredményeiről és az együttműködés előnyeiről való információra való összpontosítás továbbra is mindenki számára közös.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *